آموزش اندازه گیری ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن هر پیکسل ال ای دی

آموزش اندازه گیری ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن هر پیکسل ال ای دی

با بالا رفتن روز افزون تعداد لامپ های ال ای دی در مصارف خانگی ، صنعتی ، خودرویی و … نیاز تعمیر کاران به تعمیر این نوع لامپ ها نیز روز به روز افزایش می یابد. بیشترین سهم خرابی در لامپ های ال ای دی را سوختن پیکسل های ال ای دی به خود اختصاص داده اند . با پیشرفت دیود های نورانی و نیاز بازار ، سازندگان دیود های نورانی روی به ساخت ال ای دی هایی با شکل ، وات ، ولتاژ کار و جریانهای متفاوت آورده اند. عدم وجود بعضی از این پیکسل های ال ای دی در بازار کار را برای تعمیر کاران دشوار ساخته ، در ادامه مطلب با آموزش اندازه گیری ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن هر پیکسل ال ای دی با ما همراه باشید.

 

تعمیر و جایگزین کردن ال ای دی های سوخته با مدل های دیگر

یکی از راه های تعمیر لامپ های ال ای دی که پیکسل های آنها در بازار یافت نمی شود . استفاده از شکل و مدل های دیگر می باشد. البته با رعایت یک سری موارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

نحوه اندازه گیری ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن هر پیکسل ال ای دی

بهترین راه استفاده از دیتاشیت ال ای دی مربوطه می باشد. که متاسفانه اکثرا در دسترس نمی باشند. اما راه دیگر استفاده از یک منبع تغذیه می باشد. ال ای دی های نورانی جزء خانواده دیود ها می باشند . و برای تست آنها کافیست با استفاده از یک منبع تغذیه و یک مقاومت ۱۰ کیلو  و یک ولت متر ولتاژ کار هر پیکسل ال ای دی را محاسبه کرد.

 

روش کار اندازه گیری ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن هر پیکسل ال ای دی

برای این کار کافیست ال ای دی (دیود نورانی) و مقاومت را در مدار سری بست (یک سر مقاومت را به یک سر دیود نوری متصل کنید) سپس دو سر دیگر را به خروجی منبع تغذیه متصل کنید. ولتاژ منبع تغذیه را به اندازه ای بالا ببرید تا دیود نورانی روشن شود. حال با استفاده از ولت متر ، ولتاژ دو سر دیود نورانی را اندازه گیری کنید. ولتاژ خوانده شده ولتاژ کار ال ای دی می باشد.

 

نکته مهم :

 

ال ای دی های با ولتاژ کاری متفاوت در بازار موجود می باشد .

 

بهتر است از منبع تغذیه ۳۲ ولت استفاده شود.

آموزش اندازه گیری ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن هر پیکسل ال ای دی

 

 

 

نحوه محاسبه وات پیکسل ال ای دی سوخته در لامپ های ال ای دی

بعد از بدست آوردن ولتاژ کار دیود نورانی حال نوبت به محاسبه وات پیکسل مربوطه می باشد. یکی از روشهای محاسبه وات ال ای دی سوخته شمارش تعداد پیکسلهای نورانی بر روی برد لامپ ، تقسیم بر وات نوشته شده بر روی بدنه لامپ می باشد.

 

برای مثال :

 

اگر لامپی داشته باشیم که تعداد ۲۰ عدد ال ای دی بر روی برد نوری خود داشته باشد. و بر روی بدنه لامپ ۱۰ وات حک شده بود.

 

(۰٫۵ =۲۰÷۱۰    ۰٫۵ وات)

 

هر پیکسل آن نیم وات می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *