مراحل ساخت حباب لامپ ال ای دی

مراحل ساخت حباب لامپ ال ای دی

      با ورود لامپ های ال ای دی به بازار ، به دلایل گوناگونی از جمله کم مصرف تر بودن آنها  نسبت به لامپ های رشته ای و کم مصرف به سرعت کل بازار روشنایی را به خود اختصاص داد. اما تولید کنندگان لامپ های ال ای دی در اوایل با معایبی از قبیل نور کم پیکسل های led ، ایجاد سایه در قسمت سرپیچ ، قیمت بالای تمام شده نسبت به لامپ های قبلی و … روبرو بودند که با ساخت پیکسلهای نورانی با وات و شدت روشنایی بیشتر ، تغییر در زاویه و اندازه و جنس حباب لامپ ، استفاده از خنک کننده و مواردی دیگر فاصله رقابت را با دیگر لامپ ها افزایش دادند. در ادامه با مراحل ساخت حباب لامپ ال ای دی با ما همراه باشید.

 

انواع حباب لامپ led

شیشه ای

پلاستیکی

     از بزرگترین مزایای تولید حباب لامپ از جنس پلاستیک می توان به نشکن بودن ، تنوع در رنگ و تسریع و سهولت در فرایند تولید اشاره کرد. به همین خاطر می توان گفت بیش از ۹۰ درصد حباب لامپ های led تولیدی از جنس پلاستیک می باشند.

 

نحوه ساخت حباب لامپ ال ای دی

    جهت ساخت قطعات پلاستیکی کوچک از قالبهای پلاستیک استفاده می شود. با بستن آن بر روی دستگاههای تزریق پلاستیک می توان قطعه مربوطه را تولید کرد . نحوه عملکرد دستگاه به این شکل می باشد که بعد از گازگیری و خشک کردن مواد پلیمری پلاستیک به ورودی دستگاه بعد از بارگیری مواد به داخل قسمت ماردون آن مواد با بهره از المنت ها ذوب شده و با فشار بالا به درون قالب تزریق می شود. سپس بعد از زمان خنک کاری و جامد شدن مواد در قالب ، قطعه شکل نهایی را به خود می گیرد. قطعاتی که در این فرایند تولید می شوند نمی توانند دارای زاویه منفی باشند . در نتیجه حبابهای که تولید می شوند بعد از منتاژ بر روی بدنه لامپ نمی توانند قسمت بالایی (قسمت سرپیچ) را روشن کنند. که برای رفع این مشکل از دو مرحله جهت ساخت حباب لامپ استفاده می کنند. در مرحله اول قطعه پلی فرم را توسط دستگاههای تزریق پلاستیک می سازند و در مرحله دوم با استفاده از دستگاههای بادی (پت) با استفاده از قالب و باد شکل نهایی را بدست می آورند.

دستگاه تزریق پلاستیک

 

دستگاه پت

ساخت حباب در یک مرحله تزریق پلاستیک

ساخت حباب در دو مرحله تزریق و پت

20 پاسخ
  1. شهرام نعیمی
    شهرام نعیمی گفته:

    با سلام ، درصورت امکان راهنمایی بفرمائید که بنده از کجا می توانم قاب بزرگترین لامپ مثلا 100 وات را از کجا تعیه کنم ، قاب خالی را برای ساخت یک وسیله تحقیقی نیاز دارم . با تشکر نعیمی

    پاسخ
  2. سجاد
    سجاد گفته:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشی ،
    آیا من میتونم قالب تولید لامپ ال ای دی تهیه کنم که خودم ساخت لامپ ال ای دی رو انجام بدم ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *